Lena |
Wysłany: Pon 19:05, 12 Mar 2007 Temat postu: Leksykon Stylów Tuningowych. |
|
CULT:Wszyscy chyba widzieliśmy kiedyś fotki z jakiegoś niemieckiego zlotuVW w Worthersee czy Luckau. Tam króluje cult - style. Niemcy kochają swoje stare Volkswageny w szczególności z przełomu lat 70 i 80. Obowiązkowymi elementami stylu cult są: dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze starą walizką), 13 calowe felgi z dużym rantem, obniżenie na kompletną glebę i jak najczystrzy wygląd zewnętrzny (zero spojlerów). Często dorzuca się też sporo gadzetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby go właśnie wyprodukowali.
Styl popularny:- Niemcy
- Austria
Ulubiona baza:- VW Golf Mk1
STYL ANGIELSKI:
Małe samochodziki miejskie z dawką tuningu pozwalajacą na przerobienie kilku sporych limuzyn. Ogromne zderzaki i progi, poszeżenia, 20 calowe felgii, no i przede wszystkim porozbierane dziewczyny bo bez " babes " nie ma w ogóle tuningowych samochodów.
Styl popularny:- tylko Wielka Brytania
Ulubiona baza:- Citroen Saxo
STYL FRANCUSKI:
Bierzemy Peugeota 206 i robimy coś na wzór wozu pancernego, tylko w jasnym kolorze. Im mniej finalna wersja będzie przypominać orginał tym lepiej. W szczególności cenione są bodykity: zderzaki z wielkimi wlotami i masywnymi błotnikami. Okulary na reflektory, siatki w zderzaku ?? wszystko się przyda. Tylko gorzej jest z tuningiem mechanicznym bo niebardzo coś tam dłubią. W tym stylu podobni są Hiszpanie.
Styl popularny:- Belgia
- Francja
- Szwajcaria
Ulubiona baza:- Peugeot 206
STYL HISZPAŃSKI:
Nie istnieje nic takiego czego nie mozna zamontować do autka. Hiszpanie nade wszystko kochają tuning optyczny, a ich specjalnością są lakiery. Im bardziej finezyjne tym lepiej. Nie ma czegoś takiego jak jednolita koncepcja wozu, a w modzie są chromowane felgi i beżowa skóra.
Styl popularny:- Hiszpania
- Włochy (częściowo)
Ulubiona baza:- auta kompaktowe (Seat Ibiza, Leon)
GERMAN STYLE:
Cokolwiek byle nisko, szeroko, i czysto. Jednym słowem tuning z finezją i sterylnością na maxa. Niemcy kochają felgi o rancie tak szerokim, że można kłaść telefony komórkowe bez żadnych problemów. Nie przepadają natomiast za wymyślonymi bodykitami. Niemiecki styl to też poważne obniżenie auta ponad 10 centymetrów co robi wrażenie.
Styl popularny:- Niemcy
- Austria
- Polska
Ulubiona baza:- dowolna... od Passata do Celiki
RESTO:
Skrót od " Restoration " czyli poprostu odrestaurowanie. Wiadomo, że autko powinno być zawsze jak nowe, więc szyje się nowe tapicerki, chromuje felgi, zarzuca się nowy lakier. Oglądanie amerykańskiego Muscle Cara w stanie fabrycznym potrafi zostawić niezłe wrażenie.
Styl popularny:- na całym świecie
Ulubiona baza:- auta starsze niż 20 lat.
DRAGSTER:
Wygląda jak normalny samochód w rzeczywistości jest potworem zdolnym przejechać 1/4 mili w niecałe 8 sekund. Przeważnie zakłada się karoserię z laminatu i ogromne tyle koła o szerokości 400 mm lub szersze. Samochody tego typu nie nadają się do jazdy codziennej, na ulicy. Podczas zawodów wyposaża sie je w spadochron do hamowania i wózek z małymi kółkami.
Styl popularny:- USA
- Australia
Ulubiona baza:- to zależy... i Mercedes 500 SL, Toyota Starlet z 1981 r. nie ma regóły.
JDM:
Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym kolorem, i chromowanymi felgami o rozsądnych rozmiarach. Kluczem do sukcesu tego stylu są smakowe dodatki takie jak nazwy kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, bodykit Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS.
Styl popularny:- Japonia
- USA
- do pewnego stopnia Europa
Ulubiona baza:- Wszystkie auta Japońskie
IMPORT TUNER:
Ten styl można zaobserwować w filmach typu " Szybcy i wściekli", " Za szybcy i Za Wściekli ". Do tego auta muszą pochodzić z Japoni a do tego ostry lakier, felgi czarne i polerowanym rantem. Idealnie do tego nadaje się tylko HONDA.
Styl popularny:- USA
- od niedawna Europa
Ulubiona baza:- Honda Civic
- Mitsubishi Eclipse
- Toyota Supra
DRIFT MACHINE/D1:
Niekwestionowanymi mistrzami i wynalazcami zabawy w " latanie bokiem " są Japończycy. Tam też odbywają sie zawody serii D1 Challenge. Wygląd to bardzo dużo naklejek. Maszyny mają tylny napęd i wybebeszone wnętrze.
Styl popularny:- Japonia
- USA
Ulubiona baza:- Nissan 200 SX
- Nissan Skyline
- Toyota Corolla AE86
HOD ROD:
Klasyka klasyki tuningu, czyli zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920-1950. Mają ogromne silniki V8 powinny być odsłonięte oczywiście, tylne koła znacznie większe niż przednie, a dach maksymalnie obniżony. Malowanie to płomienie na masce.
Styl popularny:- USA
Ulubiona baza:- Ford T
- Ford A
- Willys
- '39 Mercury
LOWRIDER:
Styl prosto z Meksyku. Autka mją pneumatyczne zawieszenia dzięki którym można opuszczać i bawić się do woli w taniec i podskakiwanie. Do tego stosuje się felgi 13 i 14 calowe tylko szprychowe z białym paskiem oponki.
Styl popularny:- USA
- troszkę Europa
Ulubiona baza:- Chevrolet Impala z 1963-1964 r.
DUB:
Czyli na bogato. Samochody mają ogromne chromowane felgi, wnętrza w jasnej skórze, i wszelakie elementy które mają za zadanie pokazać, że właściciel jest obrzydliwie bogaty. Wnętrze wysadzane jest złotem i kamieniami szlachetnymi także.
Styl popularny:- wśród raperów i handlarzy narkotyków
Ulubiona baza:- Chrysler 300 C
- Wszelakie SUV-y
BLING BLING:
Sa to SUV-y z kołami o rozmiarze około 26 cali. Potężną elektrownią w bagażniku i pneumatycznym zawieszeniu. Jedynym czynnikiem decydującym o potędzę tuningu jest kasa... Im więcej tym lepiej. Tutaj nie ma świętości: Lambo doory w Ferrari, Spinery w Rollsie. 28 calowe felgi i 18 ekranów w Hummerze to lightowy projekt.
Styl popularny:- Zachodnie wybrzeże w USA
Ulubiona baza:- Hummer H2
- Escalade
|
|