Obecny czas to Pią 1:52, 18 Kwi 2025 |
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona Główna
»
Young & Old-timer
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Motoryzacja
----------------
Motocykle
Nowości
Prototypy
Young & Old-timer
Technika
Sport
On the road!!
Tapety
Salony, wystawy, zloty...
Kompendium
Car audio
eXtreme machine
Modyfikacje
----------------
Tuning
Virtual Tuning
Hyde Park
----------------
Na speedzie...
Na luzie
Forum
----------------
Regulamin
O forum Yoshimura
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
gwiezdnygsx-r
Wysłany: Pon 18:34, 15 Sty 2007
Temat postu:
Jako miłośnik Porsche muszę przyznać, że to bogaty post w informacje i mi się podoba
A Carrera to już kultowy samochód ale nadal dla przeciętnych nieosiągalny
Gomesh
Wysłany: Pon 17:57, 15 Sty 2007
Temat postu: Porsche 911 SC z 1982'
Na początku było coś w rodzaju projektu o nazwie 901. Zakładał stworzenie nowego, nowoczesnego samochodu sportowego, który mógłby zastąpić przestarzały model 356. Po proteście firmy Peugeot, która zarezerwowała trzycyfrowe numery z zerem w środku, nazwę zmieniono na 911. W ten sposób w 1963 roku narodziła się legenda. Wyposażona w sześciocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik typu bokser o pojemności 2.0 l. i mocy 130 KM.
Wkrótce okazało się, że auto jest zbyt narowiste i bardzo trudne do opanowania w szybko pokonywanych zakrętach. W 1966 roku wprowadzono więc wersję o zwiększonym rozstawie osi (o 60 mm). Jednocześnie pojawiło się 911S, w której podniesiono moc do 160 KM. Rok później obok dotychczas dostępnej wersji coupe, dołączyła targa. W 1970 roku powiększono pojemność silnika do 2.2 l. a w 1972 do 2.4 l. (moce od 130 do 190 KM).
W 1974 roku zastosowano silnik o pojemności 2687 cm3 z modelu Carrera RS 2.7. Pojawiły się problemy z chłodzeniem, zwłaszcza w krajach o gorącym klimacie, gdyż powiększono pojemność z 2.4 do 2.7 l., nie zmieniając układu chłodzenia. W 1977 roku pojawiło się 911 SC (
Super Carrera
) a jej silnik otrzymał pojemność 3.0 l. i moc 180 KM. W 1983 Porsche zaprezentowało pierwszą 911-tkę w wersji kabriolet.
Ten samochód był prawdziwym rajdowcem i wyczynowcem. Sportowe zawieszenie i jednostka napędowa o mocy 210 KM to już pirat drogowy. Cechą charakterystyczną tego auta był duży tylny spoiler zintegrowany z tylną klapą. Przez dwa lata produkcji powstało ich zaledwie 1636 sztuk.
W 1984 roku wprowadzono na rynek nową wersję o nazwie 911 Carrera, zastępując model 911 SC. Auto otrzymało silnik o pojemności 3.2 l. Wzrosła moc, zmieniono hamulce, auto otrzymało wygląd wersji Turbo. Pod koniec jego produkcji, w 1989 roku, pojawiła się limitowana wersja Speedster, nawiązująca do modelu Porsche 356 Speedster.
Jeżeli miałbym pokusić się o osobistą ocene tego modelu firmy Porsche to jest to najlepszy model 911 w historii. Szczerze to dał bym dużo, bardzo dużo kaski żeby go mieć. Wiem, że jest minimum jedna osoba na świecie, która go czci w swoim hangarze w Anglii, a mianowicie to pan Richard Hammond. Stary poczciwy "
Chomik
" bardziej ceni sobie to szfabskie cacko niż rodzinę królewską Windsorów...
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Theme created OMI of
Kyomii Designs
for
BRIX-CENTRAL.tk
.
Regulamin