Obecny czas to Nie 5:50, 02 Lut 2025 |
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona Główna
»
Tuning
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Motoryzacja
----------------
Motocykle
Nowości
Prototypy
Young & Old-timer
Technika
Sport
On the road!!
Tapety
Salony, wystawy, zloty...
Kompendium
Car audio
eXtreme machine
Modyfikacje
----------------
Tuning
Virtual Tuning
Hyde Park
----------------
Na speedzie...
Na luzie
Forum
----------------
Regulamin
O forum Yoshimura
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
lucas
Wysłany: Pią 15:41, 12 Sty 2007
Temat postu:
Nie wiem dlaczego, ale jakoś nigdy golf III mi się nie podobał. Jedyna wersja, która bym rozważał top tdi 110 KM, ale z porządnym chipem/boxem, ewentualnie Vr6 syncro, ze względu na napęd 4x4, choć to trochę zbyt ciężkie auto i średni układ jezdny. Nie jestem fanem przeróbek tego typu, ale może bierze się to z tego, że jestem fanem rajdów a nie np. 1/4 mili:) jednak dla fanów designu i wyścigów na prostych, przedstawione auto jest chyba ok
motofanka
Wysłany: Pią 11:35, 12 Sty 2007
Temat postu:
no a ja się przyczepie:) pierwsza wada i każdy ją chyba zaówazy to to że większość tych modeli jest sprowadzana co w efekcie daje to że trudno znależć zadbaną trójke..a po drugie żadko kiedy golf 3 ma prawdziwy przebieg na desce rozdzielczej..Pewnie dlatego że stał się powszechny i liczba włascicieli wzrosła..No ale z cierpliwościa mozna trafić na dobry egzemplarz..I ostatnie moje zdanie co do tego tuningu to widze brak skupienia na szczegółach a one są równie ważne jak końcowy efekt wizualny.
Maniek
Wysłany: Wto 19:09, 09 Sty 2007
Temat postu:
Dokładnie... Czego chcieć więcej ?
gwiezdnygsx-r
Wysłany: Pon 19:35, 08 Sty 2007
Temat postu:
Super Golfik i bardzo bym się ucieszył jak takim mogłbym powozić
Dużo mocy,piękny wygląd i bardzo szybki, czego chcieć więcej???
Gomesh
Wysłany: Pon 18:03, 08 Sty 2007
Temat postu: Golf 3
Gdyby zrobić sondę i postawić pytanie, jaki samochód jest najczęściej poddawany modyfikacjom, z pewnością golf III generacji znalazłby się w ścisłej czołówce.
Znamy ogromną liczbę przykładów tego, jak można potraktować ten pojazd, by jego wizerunek uległ zmianie. Półki firm tuningowych "
uginają
" się od pozycji dedykowanych do tego właśnie auta i tylko od naszych upodobań i koncepcji zależy, na co się zdecydujemy.
Pewnie w tym wszystkim sporą rolę odgrywa również fakt jaką bazą dysponujemy, to znaczy co znajduje się pod maską naszego samochodu. Jeśli tak jak w tym przypadku, mamy motor, który już w serii legitymuje się pokaźną liczbą koni mechanicznych, to możemy mocno skłaniać się ku temu, by jeszcze poprawić parametry silnika. Tak też uczyniono tutaj. Motor VR6 potrafi sprawnie radzić sobie z golfem, a przy tym umila nam jazdę jedynym w swoim rodzaju dźwiękiem jaki z siebie wydaje. Aż chce się mocniej potraktować pedał gazu, by posłuchać jak brzmi w wyższych zakresach obrotów.
Pod maską golfa pojawiło się kilka nowych rozwiązań, które w linii prostej odbiły się na jego parametrach i dynamice jazdy. Układ dolotowy BMC z serii CDA zastąpił seryjny. Zmiany objęły również układ wydechowy. Zamontowano rurowy kolektor wydechowy Raceland. Reszta to przelotowy układ o średnicy 2.5 cala zrobiony na zamówienie.
W głowicy pojawiły się nowe, sportowe wałki rozrządu. Iskra do cylindrów podawana jest przez świece NGK z serii Laser Iridium. Na koniec wszystko wystrojono przy pomocy SMT6. Dało to już przyrosty, ale żeby w chwilach uniesień tych koni mieć do dyspozycji jeszcze więcej, zdecydowano się na montaż układu wtrysku podtlenku azotu, którym również steruje SMT6. Kierowca ma do wyboru "
strzał
" +50 KM lub +75 KM. Na większych dyszach, czyli +75 KM, na wykresie pojawiły się odpowiednio liczby: 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego. Przy strzale +50 KM, te wartości wynoszą 254 KM i 350 Nm. Z uwagi na małą wydajność pompy paliwa stosowane są mniejsze dysze, by przypadkiem nie zaszkodzić silnikowi.
Auto na dystansie ćwierć mili uzyskuje czasy w granicach 13,9-14,1 sekundy. Radzi sobie jak widać bardzo sprawnie, ale tego można było się spodziewać. Przyrosty jakie uzyskano spowodowały również konieczność ingerencji w układ przeniesienia napędu. Seryjne sprzęgło przestało dawać sobie radę, więc należało je wzmocnić. W tym wszystkim warte podkreślenie jest również to, że ten samochód jest w 100% funkcjonalny i używany do codziennej jazdy. Pozbawienie go walorów użytkowych poprzez "
wybebeszenie
" w celu redukcji masy nie wchodziło w grę. Samochód ma dawać przyjemność z jazdy w pełnym tego słowa znaczeniu, a przy okazji ładnie wyglądać...
Jeśli chodzi o jego wygląd, to również poczyniono pewne kroki by go poprawić. Nie doszukujmy się jednak ekstrawagancji i stylistycznych szaleństw. Golf jest przykładem umiarkowanego, wręcz powściągliwego stylu, jeśli chodzi o jego wygląd. Co wcale nie oznacza, że wygląda źle. Spoilery zderzaków, listwy progowe jak i inne dodatki, które zostały zastosowane sprawiają, że wizerunek Volkswagena zyskał na swojej atrakcyjności.
Przednie reflektory zastąpiono odpowiednikami z Helli. Z tyłu zainstalowano lampy w stylu lexus look. Do tego wszystkiego przyciemniono szyby, a całe nadwozie podświetlane jest czerwonymi neonami. W nadkolach nie mogło zabraknąć oryginalnych obręczy, które by dopełniały całości. Zdecydowano się na felgi Poster w rozmiarze 17 cali, na które założono opony Goodyear F1, 215/40.
Swój wymierny wpływ i udział w wyglądzie ma również zawieszenie. To dzięki niemu posadzono nieco golfa, by ten prezentował się jeszcze bardziej okazale. Ale zalety nowego "
zawiasu
" docenia się bardziej przy prowadzeniu samochodu. Gwint od KW, który tu zastosowano, posiada regulację zarówno wysokości jak i twardości. To umożliwia jego dowolną konfigurację i ustawienie w zależności od potrzeb i preferencji.
Dotknięto się również do układu hamulcowego. Na osi przedniej pojawiły się nawiercane tarcze Zimmerman, a do kompletu doszły klocki EBC Green Stuff. Z tyłu zastosowano kombinację tarcz Brembo z klockami Ferrodo.
We wnętrzu, jak już wcześniej było nadmienione, nie ingerowano zbyt mocno. Pojawiły się jedynie elementy takie, jak nakładki na pedały, białe tarcze zegarów i czerwone podświetlenie. Dorzucono do tego wskaźnik AFR oraz przyrząd pomiarowy Auto-Spec. Nieco więcej uwagi poświęcono nagłośnieniu. Choć nie rzuca się w oczy, to jednak daje o sobie znać, gdy podkręci się potencjometr radioodtwarzacza - Sony z serii X-Plood. W drzwiach przednich i w boczkach z tyłu zamontowano zestawy głośników Magnat (niskośredniotonowy + tweeter + zwrotnica). Obecny jest też subwoofer Magnat XTC o mocy 1200 W. Napędza go dwukanałowy wzmacniacz Magnat. Drugi ze wzmacniaczy - Boschmann, współpracuje z wooferami rozmieszczonymi w kabinie.
Wszystkie zmiany zostały wykonane przez właściciela. No prawie wszystkie... Jedynie montaż SMT6 i nitro, zostały przeprowadzone w firmie VTG.
Daje to z pewnością wielką satysfakcję z osiągniętego efektu. A ten, może nas nie szokuje, ale jest bardzo ciekawy. Golf szybko reaguje na pedał gazu i potrafi wciskać w fotel ze sporą siłą. Przyjemność z jazdy gwarantowana... Jest też plan na przyszłość, który zakłada montaż kompresora i podniesienie parametrów silnika w granicach +100 KM i 100 Nm momentu obrotowego. Nieźle się zapowiada...
(c) interia.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Theme created OMI of
Kyomii Designs
for
BRIX-CENTRAL.tk
.
Regulamin