Obecny czas to Śro 20:25, 22 Sty 2025 |
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona Główna
»
Technika
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Motoryzacja
----------------
Motocykle
Nowości
Prototypy
Young & Old-timer
Technika
Sport
On the road!!
Tapety
Salony, wystawy, zloty...
Kompendium
Car audio
eXtreme machine
Modyfikacje
----------------
Tuning
Virtual Tuning
Hyde Park
----------------
Na speedzie...
Na luzie
Forum
----------------
Regulamin
O forum Yoshimura
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Monika89
Wysłany: Pon 19:48, 05 Mar 2007
Temat postu:
Moja siostra miała golfa mk3 z silnikiem 1.9 TDi 1Z 90 KM i była zadowolona teraz ja jestem w posiadaniu tego auta i też jestem zadowolona, jak na przebieg 250 000 km to silnik jest w dobrym stanie, w przyszłości planuje przerobić go na wersje 110 KM AFN.
lucas
Wysłany: Nie 22:00, 28 Sty 2007
Temat postu:
Taaak, silniki Tdi koncernu VW są naprawdę genialne. Nadają się i do jazdy zarobkowej (dostawczaki, taxi itp.) jak i do sportu (puchar Golfa tdi
http://www.vwracing.pl/
).
Sam zastanawiam się nad zakupem ibizy tdi 110 KM i przerobienia jej na oryginalną rajdówke na kjsy ew. 1/4
gwiezdnygsx-r
Wysłany: Pon 13:29, 01 Sty 2007
Temat postu:
Jako miłośnik marki VW muszę przyznać, że robią boskie silniki!!! Tak się składa iż posiadamy w domu samochód ze stajni VW z silnikiem TDI i stwierdzam,że ma niezłego kopa a trwałość i materiały użyte do produkcji stoją na najwyższym poziomie.
Głosuje za nowym hasłem "TDI Power"
Gomesh
Wysłany: Nie 15:37, 31 Gru 2006
Temat postu: SILNIKI: 1,9 TDI
Ta konstrukcja opracowana jest przez koncern Volkswagena. Rodzina silników
T
urbocharged
D
irect
I
njection, znana wszystkim pod skrótem TDI, to nic innego jak Turbodoładowane silniki wysokoprężne zasilane przez bezpośredni wtrysk paliwa. Innowacyjna technologia pozbawienia silnika wstępnej komory spalania oraz zastosowania turbosprężarki i elektronicznego sterowania wymuszona była przez wchodzące w życie normy emisji spali. W dotychczasowych jednostkach z mechanicznymi systemami wtryskowymi ograniczenie emisji tlenku azotu było niezwykle skomplikowane. Dzięki wykorzystaniu nowej technologi silnik charakteryzuje się lepszą dynamiką przy niskim spalaniu jak i pracą. Pierwszy taki motor z rodziny TDI zaprezentowano w 1989 r. 2,5 litra została zamontowana w Audi 100 i uzyskała 120 KM i 200 Nm. Dwa lata później, wraz z premierą nowego Audi 80 (w budzie B4) zaprezentowano pierwszy silnik TDI o pojemności 1,9 litra i parametrach 90 KM i 190 Nm, charakteryzował się elektronicznie sterowanymi pompami wtryskowymi Bosch, ale za to niską kulturą pracy. Dlatego właśnie w 1993 r. motor 1,9 TDI trafił pod maskę VW Golfa III. Z racji mniejszej komory silnika inżynierowie potrzebowali po prostu więcej czasu na w miarę skuteczniejsze wyciszenie "klekota". W późniejszym okresie ten silnik trafił także pod maskę Seata oraz Skody związanych kapitałowo z koncernem VW. Już wtedy było wiadomo, że modyfikacja programu sterującego silnikiem skutkuje dużymi przyrostami mocy i momentu obrotowego. w 1996 roku pojawiła się mocniejsza odmiana silnika 1,9 TDI. 110 konna jednostka łatwo było poznać po czerwonym "I" w znaczku TDI. Oprócz nieco mocniejszego wału i korbowodów wyposażona była ona w sprężarkę o zmiennej geometrii łopatek i wydajniejszych łopatkach. Przy okazji zastosowano również komputer z innym oprogramowaniem silnika. W 1997 roku jednostki TDI poddane zostały małej metamorfozie. Otrzymały nową głowicę, układ rozrządu o bardziej żywotnej konstrukcji, a także dwumasowe koło zamachowe. Poprawiono również chłodzenie oleju. Dodatkowo 110 konna wersja wyposażona została w zespoloną z kolektorem wydechowym sprężarkę. Przy okazji zwiększyli wtryskiwacze. Prawdziwa rewolucja TDI (tzw. II generacja) nadeszła w 1998 roku. W VW Passacie (3B5), zamiast pompy wtryskowej zastosowano 4 oddzielne pompowtryskiwacze osadzone w głowicy silnika. W tej technologii wałek rozrządu buduje ciśnienie w cylinderku pompowtryskiwacza, a bardzo precyzyjny zawór magnetyczny kieruje odpowiednią dawkę paliwa do wtryskiwacza i dalej do komory spalania. Pierwsze jednostki tego typu charakteryzowały się dużą awaryjnością wałków rozrządu, które zdaniem złośliwców pękały już przy odbiorze autka z salonu. Problem jednak szybko rozwiązano. W 2001 pokazano wzmocniony silnik 1,9 TDI o mocy nominalnej 130 KM (symbol ASZ) Grubsze czopy wału korbowego, wzmocnione korbowody, a także wydajniejsze wtryskiwacze i inne sprzęgło to tylko część wprowadzonych unowocześnień. Zastosowano ponadto inną turbinę, inny układ dolotowy no i zmieniono również oprogramowanie sterujące pracą silnika. Ze względu na większą wytrzymałość i galanty potencjał jednostkę 130 konną (czerwone D oraz I w znaczki TDI) szybko zyskała fanów. Obecnie jest to najchętniej tuningowany diesel w Polsce !
Prawie równocześnie z premierą jednostki 130 konnej wprowadzono do sprzedaży 150 konną wersję 1,9 TDI (ARL). Lżejszy i wytrzymalszy wał korbowy, inna turbina oraz zmieniony układ dolotowy (gigantyczny intercooler) to jedyne zmiany do tego silnika. Najmocniejszym motorem dielsa 1,9 jest odmiana stosowana w Seacie Ibizie Cupra. Jednostka o kryptonimie BPX 163 KM to jeszcze większe turbo i inny układ dolotowy niż w wersji 150 konnej. Wspomniany silnik był umieszczany zarówno poprzecznie jak i wzdłużnie. Poza inaczej umieszczoną miską olejową pompy oraz turbosprężarki (przy ewentualnej przekładce przeszkadza mocowanie silnika, stąd konieczne jest zastosowanie innego kolektora wydechowego) istotnych różnic między mini brak.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Theme created OMI of
Kyomii Designs
for
BRIX-CENTRAL.tk
.
Regulamin