Obecny czas to Czw 4:10, 24 Kwi 2025 |
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Yoshimura Strona Główna
»
Young & Old-timer
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Motoryzacja
----------------
Motocykle
Nowości
Prototypy
Young & Old-timer
Technika
Sport
On the road!!
Tapety
Salony, wystawy, zloty...
Kompendium
Car audio
eXtreme machine
Modyfikacje
----------------
Tuning
Virtual Tuning
Hyde Park
----------------
Na speedzie...
Na luzie
Forum
----------------
Regulamin
O forum Yoshimura
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
MichaelW
Wysłany: Wto 12:33, 27 Mar 2007
Temat postu:
Jak byłem mały to był mój ulubiony samochód później o nim zapomniałem a teraz jest u mnie w fajnych samochodach ale raczej nie w czołówce.
Gallardo
Wysłany: Wto 8:57, 27 Mar 2007
Temat postu:
hehe to zależy co masz na mysli mówiąc "miodność" nawiasem mówiąc super słowo! fajnie jest jeździc samochodem o niezłych osiągach i jakże zachecającym wyglądzie, nieprawdaż? musze sie przyznac ze jestem ignorantem jesli chodzi o silniki
patrze na te koniki i niutonometry i mniej wiecej wiem o co chodzi... bądzcie wyrozumiali
Gomesh
Wysłany: Pon 17:58, 26 Mar 2007
Temat postu:
To tylko kwestia gustu, a jak wiemy o gustach się nie dyskutuje...
Ale stawiając M3 czy M5 obok 850i lub Csi to wizualnie może odbiegać od swoich dużo młodszych braci, ale miodność z samej jazdy jest niewątpliwie większa. A oto właśnie chodzi bo wygląd to nie jest jeszcze 100% sukcesu. Generalnie tak jak w każdym aspekcie życiowym.
Gallardo
Wysłany: Pon 16:47, 26 Mar 2007
Temat postu:
mówcie co chcecie! krzyczcie nawet ale mnie sie nie podoba. M3 M5 tak jasne ale to "coś" never! chociaż jak pomysleć głębiej to na tamte czasy to był chyba niezły wypas (o ile sie pamięta co po naszych drogach jeździło
Gomesh
Wysłany: Pon 13:26, 26 Mar 2007
Temat postu:
Zgadzam się z tezą, że seria M1 jest jedną z najładniejszych w historii koncernu BMW. Nie mogę zapomnieć także o magicznej 8, która jest jednym z najlepszych betek które opuściły kiedykolwiek fabrykę. Wizualnie patrząc to wole go niż Lotusa i resztę owej wiekowej konkurencji która deptała mu po wydechu kilkanaście lat temu. 3,5 litrowy silnik dostarczał odpowiednio dużo mocy, żeby namieszać na ulicy jak i torze co go zdecydowanie stawiało na wysokim miejscu w klasyfikacji bolidów tamtych lat. M1 obok 850 Csi jest moim faworytem w klasie poczciwych staruszków Old timerów...
gwiezdnygsx-r
Wysłany: Pon 12:33, 26 Mar 2007
Temat postu: BMW M1
BMW M1 to pierwsze dziecko firmy BMW Motorsport GmbH a jednocześnie dziadek dzisiejszych M3, M5 i M6. Dziecko rodziło się w bólach. Sportowy dział Bayerische Motoren Werke powstał w roku 1972 a jego zadaniem było sprawne przygotowywanie seryjnych i dostojnych sedanów niemieckiej marki do sportu wyczynowego.
Problem M GmbH polegał jednak na tym, że ta młoda firma nie miała absolutnie żadnych mocy produkcyjnych. Niemcy zaufali więc Włochom i pierwsze M1 miały być produkowane przez Lamborghini. Wybór był czytelny – auto oznaczone kodem E26 miało być niemieckim Ferrari. Piękne auto zaprojektował przecież słynny Giorgio Giugiaro, silnikiem zajęli się inżynierowie BMW a podwozie i karoserię zrobili fachowcy właśnie z Lamborghini. Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe? Tak, bo włoska firma z Sant'Agata Bolognese ordynarnie splajtowała.
Niemcy zareagowali błyskawicznie i przenieśli produkcję do Baur w Stuttgarcie. Ramę wykonywano w Modenie w zakładach Marchesiego zaś karoserię (po raz pierwszy i ostatni w historii) w zakładach Giugiaro. Wszystko to trafiało do Stutgartu, gdzie montowano układ napędowy. To jeszcze nie koniec – gotowy samochód trafiał do Monachium. Tam był... rozbierany i składany z powrotem, by na pewno spełniać rygorystyczne niemieckie normy jakości. Cyrk na kółkach.
Produkcja szła prawie pełną parą. E26 zostało z dumą zaprezentowane światu na wystawie samochodowej w Paryżu w 1978 roku, pod nazwą M1. Wzbudził zachwyt. Z jednej strony była to bowiem piękna klinowa linia z deski Giugiaro, z drugiej BMW miało swoje charakterystyczne cechy – m.in. nerki na atrapie chłodnicy. Przód auta był zresztą zaprojektowany przez Francuza, Paula Bracq w 1972 roku. BMW M1 do dziś jest uważane za jedno z najpiękniejszych aut, jednym tchem wymieniane z Lotusem Espritem, Maserati Borą i DeLoreanem.
Dane techniczne:
Silnik:6-cylindrowy,rzędowy,24-zaworowy,
chłodzony cieczą,o pojemności 3453cm3
Moc maksymalna:
277KM (204kW) przy 6500 obr\min
Maksymalny moment obrotowy:
330Nm przy 5000 obr\min
Napęd:na koła tylne
Skrzynia biegów:5-stopniowa,ręczna
Hamulce:tarczowe
Ogumienie:przód-205\55 VR 16,
tył-225\55 VR 16
Średnica skrętu:13,0 m
Masa własna:1290 kg
Wymiary:4360x1824x1149 mm
Rozstaw osi:2560 mm
Pojemność zbiornika paliwa:110 l
Prędkość maksymalna:262km\h
Przyspieszenie 0-100km\h:5,6 s
Przyspieszenie 0-200km\h:20,7 s
Zużycie paliwa:
8,9l\100km
10,1l\100km
19,6l\100km
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Theme created OMI of
Kyomii Designs
for
BRIX-CENTRAL.tk
.
Regulamin